Iсторiя реклами мiста: "У вітрині магазину Кулаковського були три маникени

Iсторiя реклами мiста: "У вітрині магазину Кулаковського були три маникени

Торгова реклама - це популяризацiя товарiв з метою їх продажу, створення попиту на них, ознайомлення споживача з якiстю i особливостями, мiсцем продажу товарiв, роз'яснення способiв їх споживання. Один iз засобiв цiєї реклами – вивiски та вiтрини магазинiв.

Iсторiя реклами мiста: "У вітрині магазину Кулаковського були три маникени, фото-1

Будинок Заславського, вивiски над магазинами першого поверху.

Єлисаветградськi вивiски були досить рiзноманiтнi. Мiська вулиця вражала їх достатком. Вивiски були над магазинами, мiж поверхами будинкiв, на балконах, мiж дверима i навiть на брандмауерах (глухих стiнах будинкiв).

Зазвичай вивiски писали олiєю на покрiвельному залiзi, набитому на пiдрамник. Зрiдка зустрiчалися вивiски, написанi на склi; вони розмiщувалися мiж вiтринами i дверима.

Багато вивiсок робилися в одному стилi, особливо, якщо вони рекламували схожi товари. Власники кiлькох магазинiв замовляли однаковi вивiски для всiх. Iнодi навiть фасад обробляли у стилi вивiски.

У ремеслi «вивiсок» з'явилися свої традицiї. Так, у магазинiв, що продають окуляри, над входом висiло гiгантське пенсне з синiми скельцями в залiзнiй оправi, iнодi на скельцях зображувалися зiницi.

Годинниковi магазини часто розмiщували замiсть вивiски величезнi кишеньковi годинники з жерстi або дерева, на їх циферблатi значилося прiзвище власника магазина.

Над булочною обов'язково висiв вирiзаний з дерева позолочений крендель.

Над перукарнями часто вiшали мiдний таз, що не вживався при голiннi, але зберiг своє символiчне значення.

 Дещо осiбно стояла вiтринна реклама, в якiй пiдприємцi досягли чималих успiхiв. Вiтрина використовувалася для показу рiзноманiття товару, i, чим бiльше товарiв виставлялося, тим багатшою вважалася вiтрина, Вечорами її пiдсвiчували електрикою або гасовими лампами, iнодi тим й iншим, тому що взимку скло могли замерзнути, а гасовi лампи вiдiгрiвали його.

Iсторiя реклами мiста: "У вітрині магазину Кулаковського були три маникени, фото-2

Книжковий кiоск на розi Мiського бульвару, на перехрестi вулиць Дворцової та Великої Перспективної.

У текстильних магазинах поруч iз зразками тканини виставлялися кольоровi лiтографiї, якi представляли моделi одягу. Цi картинки мiнялися вiдповiдно до пори року.

Магазини, якi торгували хутром, ставили у вiтринах опудала хутрових звiрiв, а iнодi навiть левiв i тигрiв.

У центрi вiтрини взуттєвих крамниць розмiщувався величезний черевик, прикрашений гербами i медалями.

У вiтринах магазинiв готового одягу зазвичай помiщали манекени або напiвманекени, якi часто мали натуральне волосся i вуса.

Меблевi магазини влаштовували у вiтринах «затишнi куточки». Наприклад, ставили двоспальне лiжко, застелене простирадлами й ковдрами, з купою подушок у мереживних наволочках; перед нею розстеляли килим або шкуру ведмедя, а на нiчний столик ставили вазу з букетом квiтiв, будильник i лампочку пiд абажуром.

Незвично виглядали вiтрини аптек. Їх прикрашали величезними скляними кулями або грушоподiбними посудинами, наповненими червоною, синьою або зеленою водою; вечорами ззаду вони пiдсвiчувалися.

Вiтрини продовольчих магазинiв в основному заповнювалися муляжами товарiв. Молочнi магазини виставляли величезнi куби «масла», кулi «сирiв», виточенi з дерева яйця, молочнi пляшки, пофарбованi зсередини бiлою фарбою. М'яснi крамницi викладали муляжi баранячих туш, порося на блюдi. Якщо магазин торгував дичиною, то на вiтринi розмiщували опудала глухарiв, качок, рябчикiв, фазанiв i курей. Фруктовi магазини виставляли в своїх вiтринах восковi муляжi яблук, груш, бананiв i т.п., аналогiчна ситуацiя була i в рибних магазинах.

Не користувалися бутафорiєю тiльки бакалiйнi лавки. У них виставлялися прянощi, чай, кава та iншi товари у фiрмових упаковках. Часто до них додавалися рекламнi плакати.

Вулиця Дворцова, злiва i справа над мгазинами перших поверхiв будiвель їх вивiски

Вiтрини винних магазинiв захаращувалися пляшками рiзних сортiв. Виннi пляшки зазвичай розмiщували в горизонтальному положеннi, iншi - у вертикальному. Iнодi пляшки розташовувалися днищем до вiдвiдувача. По днищу йшов рекламний напис. У цих же вiтринах вiшалися рекламнi плакати вино-горiлчаних фiрм.

Вiтрини тютюнових крамниць були заставленi рiзнокольоровими коробками з етикетками марок. Iнодi в центрi ставили турецький кальян. Цi вiтрини прикрашалися постатями негрiв, туркiв, iндiйцiв i європейцiв, що палять цигарки.

Iсторiя реклами мiста: "У вітрині магазину Кулаковського були три маникени, фото-3

Справа на знiмку вивiска магазину Шполянського по Великiй Перспективнiй вулицi

Незалежно вiд спецiалiзацiї магазина, на вiтринах часто помiщали повiдомлення про зниження цiн та iншу документальну iнформацiю про товари.

Володимир Полiщук.

Реклама нашого міста Єлисаветград історія
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію

Коментарі