• Головна
  • Кіровоградський водоканал приділяє значну увагу модернізації виробництва
16:45, 18 січня 2013 р.

Кіровоградський водоканал приділяє значну увагу модернізації виробництва

Напевне, жителі Кіровограда звернули увагу на те, що тривалий час в обласному центрі не було перебоїв з водопостачанням, не виникало й величезних аварій на мережах, через які припинялася б подача води, а ті пориви, які трапляються, ліквідовуються досить швидко. Як цього вдається досягти, які задуми щодо модернізації виробництва на підприємстві, – саме про це у розмові з директором Кіровоградського водопровідно-каналізаційного господарства ОКВП «Дніпро – Кіровоград» Валентиною Давидчук.

 – Серед головних досягнень підприємства за останній рік, я вважаю, є запровадження з першого жовтня цілодобового водопостачання, без відключень у нічні години, – каже Валентина Миколаївна. – Насамперед, блага цивілізації відчули у 101-му та 102-му мікрорайонах. Це коштує підприємству 100 тисяч гривень щомісяця.

 Ще один крок уперед – введення у дію гіпохлоридні установки, завдяки яким вода очищується без застосування хлору. Гіпохлорид безпечний і в експлуатації, і для здоров’я людини. Зараз ці установки успішно працюють на Лелеківському водозаборі та водозаборі «Холодні ключі», зараз триває налагодження такої ж установки в «зоні один».
 
– Скільки кілометрів водопровідних мереж ви замінили у минулому році?
 – Нам вдалося замінити чотири кілометри водопровідних мереж та 612 метрів – каналізаційних. За кошти з державного бюджету ми замінили каналізаційний колектор та 290 метрів водогону на вулиці Орджонікідзе в районі музично-драматичного театру. Також замінено 467 метрів водогону на вулиці Варшавській, де постійно були пориви. Там, де ми здійснювали ремонт, відновлено 650 квадратних метрів асфальтного покриття.
 Користуючись нагодою, хочу подякувати нашим мешканцям за допомогу, адже під час заміни квартальних водопроводів вони за власний кошт купували матеріали.
 Варто зауважити, що 80 відсотків трубопроводів наших мереж відслужили свій строк, через що час від часу виникають пориви. Так, за місяць надходить близько 150 заявок на ремонт водопровідних мереж і близько 900 – на ремонт каналізаційних. Щоденно у робочі дні працюють сім бригад на водопровідних мережах і дві – на каналізаційних. У вихідні дні чергують дві бригади на каналізації і одна – на водопроводі. Намагаємось всі пориви та аварійні ситуації ліквідовувати швидко та якісно, за необхідності виводяться додаткові бригади.
 
– Чи забезпечені ви сучасною технікою, яка дозволяє швидко й точно знаходити місце пориву на мережах?
 – Так, є у нас трасошукач, який визначає місце проходження труб, є корелятор, який показує місце витоку. Але це обладнання працює лише в певних умовах – потрібно розрити мережу в двох місцях на відстані 50 метрів, щоб підключити датчики. Аби визначити місце пориву, все одно треба розкопати частину вулиці, що, зрозуміло, створює певні проблеми для пішоходів та транспорту. Зараз земля промерзла до одного метра, але у нас є спеціальна фреза, яка розрізає мерзлу землю.

 – А енергозберігаючі технології застосовуєте?
 – Всі насосні станції у нас обладнані автоматизованими системами управління, які дозволяють регулювати постійний тиск у мережах, а, значить, економити електроенергію, запобігати гідравлічним ударам, завдяки чому зменшується кількість поривів. У нинішньому році аналогічне обладнання плануємо поставити й на головній насосній каналізації, що також дасть суттєве зниження витрат електроенергії. Загалом, прагнемо постійно проводити роботи з енергозбереження. В цьому плані переобладнаємо устаткування для подачі води самопливом. Якщо раніше район Новомиколаївки отримував воду від насосних станції, то тепер здебільшого – самопливом, що також дає зменшення використання електроенергії, води, скорочує кількість поривів на мережах.
 
– Яка нині ситуація з платежами населення за послуги?
 – Зараз 85 відсотків абонентів, зокрема населення, встановили лічильники, що стимулює їх економніше використовувати води й дотримуватися платіжної дисципліни. Поточні платежі за воду та водовідведення населення сплачує майже в повному обсязі, але борги минулих років ще є – близько шести мільйонів гривень. Є борги й по організаціях, які фінансуються з державного бюджету, госпрозрахункових підприємствах, а також невчасно надходять платежі за нараховані пільги та субсидії. Нинішній тариф – 3,41 гривні за кубометр води та 3 гривні – за водовідведення покриває близько 70 відсотків витрат підприємства. Був би вищим тариф, ми б і витрачали б більше на покращення послуг споживачам.

 – Але й підвищувати тарифи не можна до безконечності…
 – Цей процес зараз не в нашій компетенції. Розглядом тарифів займається Національна комісія з регулювання комунальних послуг. Поки що мова про підвищення їх вартості не йде.
 
– Які плани на нинішній рік, розв’язання яких проблем вважаєте першочерговою задачею?
 – «Вузьким місцем» для нас є міська каналізаційна система. Отже, у найближчих планах – заміна трансформаторів, іншого обладнання на головній каналізаційній насосній станції, ремонт гратового відділення на очисних спорудах, купівля машини, яка чистить каналізацію, адже тієї, яка є, вже недостатньо для проведення робіт. Також думаємо купити ще одну барову установку (фрезу) для обробки мерзлого грунту. Зараз підприємство працює стабільно, думаю, так буде й надалі, бо робимо одну спільну справу – місто повинно отримувати воду вчасно і в повному обсязі.

 За матеріалами вісника Кіровоградської міської ради “Вечірня газета”

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
live comments feed...