Прозорість сайту закладу - перший крок до успіху

Прозорість сайту закладу - перший крок до успіху

Статтею 30 Закону України «Про освіту» передбачено, що заклади освіти формують відкриті й загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та зобов’язані надавати доступ до такої інформації на власних вебсайтах, а у разі їх відсутності – на вебсайтах засновників.

Державною службою якості освіти та її територіальними органами у квітні цього року розпочато вивчення питання щодо прозорості в діяльності шкіл, зокрема Кіровоградської області через вебсайти, метою було привернути увагу учасників освітнього процесу до цієї проблеми.

Про результати вивчення шкільних сайтів у нашій області вирішили дізнатися детальніше в начальника управління Державної служби якості освіти у Кіровоградській області Лілії Синчук.

Скільки закладів освіти опрацьовано на сьогодні і за якими критеріями здійснювалося вивчення сайтів?

На кінець травня було опрацьовано 73% шкільних сайтів. Законодавством визначено перелік інформації та документів, які повинні розміщуватися у відкритому доступі на сайтах закладів освіти. У ньому обов’язкові 29 пунктів: наприклад, наявність стратегії, статут закладу освіти, ліцензія, територія обслуговування, річний звіт про діяльність закладу освіти, правила прийому до ЗО, план заходів на запобігання та протидію булінгу тощо.

Яка інформація відображена найповніше?

Слід зазначити, що переважно заклади освіти мають власні сайти, невеликий відсоток шкіл публікуєінформацію на сайтах засновників, вона є актуальною для сьогодення, але є і недолік – у 114 школах сайти відсутні, або застарілі й недієві. Серед документів, які оприлюднені на сайті в більшості шкіл, які ми вивчали, можна виокремити наступні: статут (36%), фінансова звітність (40%), правила прийому (41%), кадровий склад (59%).

Якої інформації  бракує?

Не на всіх сайтах є інформація про територію обслуговування, річний звіт про діяльність закладу освіти,про внутрішню систему забезпечення якості освіти, стратегії закладу, про запобігання та протидію булінгу.

Як вивчення сайтів пов’язано з повноваженням Служби?

Територіальні органи Державної служби якості освіти уповноважені проводити інституційний аудит. Перед початком проведення інституційного аудиту, експертною комісією збирається першочергова інформація про школу – із знайомства з вебсайтом закладу, кінцеві результати також оприлюднюються на сайтах закладів освіти, засновників, органу, який здійснює інституційний аудит.

Які Ваші висновки можна зробити за результатами вивчення сайтів?

Апідсумовуючи результати вивчення стану забезпечення прозорості та інформаційної відкритості діяльності закладів загальної середньої освіти, слід порушити цю проблему і привернути до неї увагу, бо громадськість, особливо батьківська, повинна бути обізнана, адже вони перші цікавляться про безпечне середовище, у якому навчаються учні, якість освіти, фінансову звітність тощо. Тож прагнемо знайти розуміння серед освітян і подбати про забезпечення прозорості йвідкритості в діяльності шкіл через сайти.
Кіровоградщина освіта
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оцініть першим
(0 оцінок)
Поки ще ніхто не оцінював
Ніхто ще не рекомендував
Авторизуйтесь ,
щоб оцінити і порекомендувати

Коментарі