• Головна
  • Кіровоградські дорожники проводять профілактичну акцію
14:59, 12 червня 2014 р.

Кіровоградські дорожники проводять профілактичну акцію

Водіям та власникам великовагових автотранспортних засобів нагадали про тимчасові обмеження руху та призначення габаритно-вагового комплексу.

Щоліта,  згідно чинного законодавства, дорожники вводять обмеження руху великовагового автотранспорту. Адже, чим гарячіше на вулиці, тим вразливіші дороги.

Високі температури викликають нагрівання асфальтобетонного покриття, а його температура значно вища, аніж температура повітря, тож воно стає м’яким та піддатливим. Відповідно, чим більшим буде навантаження на дорожнє полотно, тим швидше буде утворюватися колійність і проходитиме інтенсивніше процес руйнації.

Українські дороги зношені. В той час коли вони проектувалися і будувалися, потреби були зовсім інші, була менша інтенсивність руху, були легші вантажівки і цілком зрозуміло, що сьогодні треба докласти чималих зусиль, аби максимально зберегти існуючу мережу автодоріг.

З цією метою Службою автомобільних доріг у Кіровоградській області на виконання Розпорядження голови ОДА від 12.05. 2010 р. № 391-р., з 10.00 до 22.00 години при температурі повітря вище 28 градусів С на території області вводиться тимчасове обмеження руху великовагового автотранспорту (загальною вагою понад 24 т та навантаженням на вісь більш ніж 7 тонн).

 Таке рішення законодавчо обґрунтоване ч. 3 ст. 12, 27 ЗУ "Про дорожній рух", ст.. 12 ЗУ "Про автомобільні дороги", постановою КМУ від 27.06.2007 р. № 879 та "Порядком тимчасового обмеження або заборони руху транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на окремих ділянках автомобільних доріг загального користування". Та, на жаль, далеко не всі перевізники розуміють необхідність даних обмежень, так само як і необхідність проходження габаритно-вагового контролю. А між іншим, від дотримання правил допустимих навантажень, прямо залежить і довговічність дорожного покриття.

На озброєні в Кіровоградській області 1 пересувний габаритно-ваговий комплекс. Тут авто зважують та виписують чек, де зафіксована цифра, наскільки вантаж транспортного засобу перевищує норму.Шляхом досліджень встановили, що маса вантажного засобу у розмірі, який перевищує 38 тонн є критичною для покриття автомобільних доріг. Точно такі самі обмеження діють у Європі. Розрахункове навантаження на вісь становить 7 тонн. У випадку підтвердження невідповідності ваги транспорту нормі, накладаються штрафи.

 Ми вирішили, в першу чергу, зосередитися на профілактиці таких порушень, - говорить начальник Служби автомобільних доріг у Кіровоградській області Сергій Поліщук. – На разі у нас проводиться спеціальна акція, суть якої полягає в тому, щоб і водії, і власники автомобілів, і власники вантажу, що перевозиться, зрозуміли як важливо дотримуватися норм навантаження і не гнатися за дешевизною. Адже зекономити на пальному для вантажівок шляхом перевищення навантаження автомобіля – цілком реально. Втім, вони не розуміють, що така «економія» може згодом влетіти в добру копійку.

Під профілактикою маються на увазі бесіди з водіями та розповсюдження інформативних листівок, щоб останні могли потрапити безпосередньо до рук тих людей, хто віддає накази перевищувати норми навантаження. Крім того, якщо у водія завжди перед очима буде таке нагадування,  він навіть на підсвідомому рівні сприйме і запам’ятає повідомлення, яке хочуть донести дорожники. А говорять вони про необхідність дотримання норм навантаження, про обмеження руху та нагадують місця відстою для великовагового автотранспорту, адже саме такою інформацією наповнені листівки.

Так ми закликаємо і водіїв, і перевізників зберегти дороги разом, адже якщо дорога розбита, автомобіль, що їздить по ній, також зазнає значних пошкоджень, - додає Сергій Юрійович. – Як можна говорити про погані дороги і шукати винних у цьому де інде, не розуміючи при цьому, що починати треба з себе самого.

Та мріють дорожники про сучасну установку, яка дозволить одразу визначати порушників, і при цьому не доведеться зупиняти добросовісних водіїв.

До такого комплексу входять датчики, які закладаються в покриття дороги, і визначають вагу транспорту під час його руху, індукційні вимірювальні елементи, які вимірюють швидкість руху, та цифрові камери, що дозволяють фіксувати номерний знак машини, її масу, дату та час проїзду. Сенсори (датчики) з’єднуються за допомогою кабелів з центральним блоком на пересувному контрольному пункті, куди й надходить вся інформація.

Така система дозволяє не зупинятивсіх підряд, щоб виявити із 20 машин 1 перевантажену, адже стає відомим конкретнийперевантажений автомобіль. Після надходження сигналу у спеціалістів буде близько 10 хвилин щоб передати інформацію про порушення у ДАІ.

Та поки це лише несміливі плани на майбутнє, адже вартує такий комплекс не дешево. А сьогодні дороги намагаються зберегти будь-яким способом, і габаритно-ваговий контроль відіграє у цій задачі далеко не останню роль, особливо влітку.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...