• Головна
  • У Кіровограді говорили про роботу ЗМІ в умовах інформаційної війни і проведення АТО
17:03, 15 серпня 2014 р.

У Кіровограді говорили про роботу ЗМІ в умовах інформаційної війни і проведення АТО

Заступник голови ОДА Віта Атаманчук зустрілася із редакторами обласних мас-медіа області, аби обговорити діяльність регіональних ЗМІ в умовах інформаційної війни та проведення АТО. Тема зустрічі настільки важлива, що у ній також взяв участь директор департаменту інформаційної політики Державного комітету телебачення та радіомовлення України Богдан Червак.

Говорити про масштабну інформаційну війну, розгорнуту Росією проти України, яка до того ж розпочалась задовго до військової агресії, наразі не приходиться – це вже добре розуміють самі українці і світова спільнота. Як зазначила Віта Атаманчук, недостовірна, неповна та упереджена інформація про Україну поширюється через російські засоби масової інформації з метою маніпулювання суспільною свідомістю як в Україні, так і за її межами. В умовах такої гібридної війни завдань перед військовими, перед керівництвом держави, та й самою громадою постає чимало. Зрозуміло, що нинішні умови життя не оминають і ЗМІ, для журналістів реалії українського сьогодення формують свої завдання. Як відрізняти правду від фейкових новин, нав'язуваних російською пропагандою, якраз і говорив Богдан Червак. Він повідомив, що при національному інформаційному агентстві "Укрінформ" створено прес-центр "Єдина країна", що надає достовірну інформацію про хід АТО і все, що пов’язано із ситуацією на Сході та в цілому по Україні. Але він також визнає, що досить часто журналістам доводиться покладатися на власний досвід та інтуїцію.
Богдан Червак наголошує, що суспільству необхідно змобілізуватися психологічно, відходити від самозвинувачень про програну інформаційну війну Росії, адже насправді це не так. "На зовнішньополітичній арені Росія не виграє інформаційної війни, що доводять голосування у Раді Європи – світова спільнота підтримує Україну, попри колосальні зусилля Росії сформувати вигідне їй бачення України у світі", - зазначив директор департаменту інформаційної політики Держкомтелерадіо. Є поразки російської пропаганди і у внутрішньо українському інформаційному просторі, відзначає він, про що, за словами Богдана Червака, свідчать травневі президентські вибори із високою явкою населення.
Богдан Червак зауважує, що наразі реалізується інша складова російського плану, адже трансляція частини російських телевізійних каналів на території України заборонено, кремлівській пропаганді доводиться шукати нові джерела поширення своєї інформації, часто несвідомо ними стають власне українські ресурси, не розібравшись у правдивості новин.
Посадовець вказав на психологічний бар’єр, який доводиться долати українським військовим беручи зброю до рук і застосовуючи її за призначенням. Проводячи паралель він наголосив, що і журналістам необхідно долати власний психологічний бар’єр, і не боятися вже називати речі своїми іменами.
До війни ніхто не готувався і модель поведінки та реагування за таких умов, в тому числі для ЗМІ, лише формується. З окремих запитань і висловлювань присутніх на зустрічі журналістів було зрозуміло, що вони потребують принаймні чіткої офіційної позиції, ключових меседжів, які необхідно доносити населенню з приводу тих чи інших подій, що відбуваються зараз в державі, аби гідно протистояти ворогу в інформаційній війні – і така робота з боку центральних органів влади мала би бути вже давно і успішно налагоджена – переконані медійники.
Редактори обласних видань згадували роботу колег комунальних районних газет, де інформації про події на Сході обмаль, ніби й не відбувається нічого, в їхньому інформаційному наповненні переважають якщо не місцеві новини району, то розважальний контент. Взагалі в умовах війни державні і комунальні ЗМІ набувають нової іще більш вагомої ролі – вважає генеральний директор КОДТРК Вадим Мурований, - відтак і від держави вони потребують відповідної підтримки, а не скорочення й того фінансування, що є нині.
Окрема тема для розмови – це інформаційна робота військових комісаріатів, адже з цього приводу нарікань кіровоградських журналістів час від часу лунає чимало. На питання з цього приводу кіровоградським медійникам відповідав особисто військовий комісар Кіровоградського обласного військового комісаріату Ярослав Кучер. Врешті-решт було досягнуто домовленості, що обласний військовий комісаріат також проводитиме щотижневі брифінги, як і керівництво ОДА, де озвучуватиметься оперативна інформація про кіровоградських учасників АТО.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#інформаційна війна
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...