• Головна
  • Реформування дорожньої галузі набирає обертів
13:59, 18 червня 2015 р.

Реформування дорожньої галузі набирає обертів

Вчора, 17 червня, відбулася селекторна нарада під головуванням Віце-прем’єр-міністра України Валерія Вощевського за участі керівництва Укравтодору та начальників обласних Служб автодоріг, а також перших осіб облдержадміністрацій.

- В Укравтодорі сьогодні склалася надскладна ситуація. Єдиний вихід з кризи – реформування дорожньої галузі про яке ми вже шість років говоримо. Ми повинні нарешті зійтися на остаточному рішенні, - зазначив під час селекторної наради Віце-прем’єр-міністр України Валерій Вощевський. – ДАК припиняє своє існування. З часом, а це найближчий час, підприємства ДАКу стануть комунальними і ми повинні бути готовими до цього. Облдержадміністрації повинні це розуміти і прийняти відповідні рішення.

Головний принцип, покладений в основу реформи дорожньої галузі - децентралізація, яка передбачає перехід дорожніх підприємств у власність громад. На першому етапі підприємства Державної акціонерної компанії «Автомобільні дороги України» перейдуть до Укравтодору, а потім – у власність місцевих рад. Які саме дороги передадуть областям, а які залишать в Укравтодорі поки що сказати важко. На разі Мінінфраструктури завершує розробку дорожньої карти і вже до кінця поточного року частину доріг повинні передати місцевим органам влади. Львівська та Миколаївська області стануть пілотними проектами по децентралізації дорожніх структур. Зміниться і принцип фінансування. Вже з наступного року в державному бюджеті кошти на утримання доріг будуть передбачені відповідно до змін.

Віце-прем’єр зазначив, що без дорожнього фонду відновити дорожнє покриття буде якщо не неможливо, то дуже важко.

- Зараз Закон Про дорожній фонд розробляє Мінінфраструктури спільно з депутатами. У разі його прийняття, всі кошти від акцизного збору на нафтопродукти і продукти їх переробки будуть іти цільовим призначенням на утримання, ремонт та будівництво доріг, - зазначив Вощевський. – В транспортному комітеті вже є його основа, та як будуть розділяти цей фонд з акцизу сказати важко – йде дискусія.

Учасники наради зауважили, що поточний рік дорожня галузь обходиться без дорожнього фонду, але ситуація вкрай тяжка. При правильному розподілі коштів цього фонду, 70/30 відсотків, якість державних та місцевих доріг можна значно покращити. А що стосовно самого реформування, обласні Служби автодоріг просять від Міністерства єдиного алгоритму, яке останнє поки що лише обіцяє.

Не залишилися поза увагою під час селектору і темпи ліквідації ямковості, і заборгованість по заробітній платі. Віце-прем’єр вимагає збільшення щоденних обсягів виконаних робіт, погашення заборгованості, а дорожники просять переглянути асигнування, адже коштів катастрофічно не вистачає.

Як зазначив голова Укравтодору Сергій Підгайний, лише ямковий ремонт недофінансовується більш ніж на 4 мільярди гривень. Хоч в міністерстві і пообіцяли грошове підкріплення, та на всі потреби його не вистачить, а отже завдання щодо ліквідації ямковості по 60-70 тисяч м² на добу по всій країні навряд чи вдасться виконати.

Для прикладу, Службі автомобільних доріг Кіровоградської області доведений план фінансування дорожніх робіт на поточний рік складає лише 40% від науково обґрунтованої потреби на експлуатаційне утримання. Але повноцінно працювати заважає не лише відсутність коштів, а й відсутність переліку об’єктів фінансування, неврегульованість роботи габаритно-вагового контролю, а наразі повна його відсутність та застаріла матеріально-технічна база. Не зважаючи на це, дорожники Кіровоградщини готуються входити в осінньо-зимовий сезон, щоб у разі різкого погіршення погодних умов область не залишилася паралізованою доки дорожнє господарство реформуватиметься.

Прес-служба САД у Кіровоградській області

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Реформування дорожньої галузі
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
live comments feed...