• Головна
  • Мостове господарство Кіровоградщини потребує значних капіталовкладень
13:01, 28 лютого 2014 р.

Мостове господарство Кіровоградщини потребує значних капіталовкладень

Періодична реконструкція мостових споруд необхідна для продовження їх довговічності, збільшення пропускної спроможності. Багато мостів в Україні потребують не реконструкції, а капітального ремонту.

Мости — це інженерні споруди, що слугують учасникам руху для перетину річок, каналів, гірських ущелин, залізничних колій та автомагістралей. Поділяються вони на три категорії – великі (більше 100 метрів), середні (25-100 метрів) та малі (до 25 метрів протяжністю). На Кіровоградщині всього 525 мостових споруд, з яких великих налічується всього 16. По дорогах державного значення – 107 мостів, з них великих – 12.

Так історично склалося, що в дорожньому господарстві, як нашої області зокрема, так і країни в цілому, основні будівельні роботи по зведенню мостів чи автодоріг проводилися у повоєнні роки, а деякі навіть ще в післяреволюційні. Тож вік їх більш ніж солідний. За час свого існування левова частка як мостів, так і доріг капітально не ремонтувалися жодного разу. Зрозуміло, що сьогодні, аби «полікувати мостові рани», що завдав час, необхідні значні капіталовкладення.

На Кіровоградщині налічується 6 великих мостів, що були збудовані до 1957 року. Із існуючих 525 мостів, жодного разу капітально не ремонтувалися більше ніж 30 років – 429, і лише на 36 проводилися ремонтні роботи за останні 15-30 років.

Двічі на рік працівникам філій ДП «Кіровоградський облавтодор» проводяться інспекційні обстеження мостів, під час яких виявляються пошкодження та приймаються рішення щодо їх усунення. Втім, зважаючи на досить скудне фінансування, за останні 5 років дорожні служби області капітально відремонтували лише 1 великий міст та 1 малий реконструювали. Періодично виконуються роботи по ремонту опор, аварійному ремонту покриття, нанесенню розмітки та заміні чи оновленню бар’єрного огородження. Крім того, дорожники регулярно проводять роботи по розчищенню та відновленню систем водовідведення.

Основними чинниками, що впливають на стан мостів, в першу чергу, є постійне збільшення навантаження та час. Норми навантаження, за якими були збудовані мости (Н 13 НГ60, Н-18-НК80 та Н 30 – НК 80), сьогодні не відповідають потребі, адже є значно меншими від дійсного навантаження. Інтенсивність руху та вага транспортних засобів постійно збільшується, а мости хоч і тримаються, виконують свою функцію, все ж, потребують укріплення та оновлення, яке відповідало б вимогам сучасності.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Авторизируйтесь, чтобы оценить
live comments feed...